MENU

BBVA ile Google işbirliğine gitti

Tofaş 5G’ye Vodafone ile hazırlanıyor

09/08/2020 Comments (0) Views: 1652 İNTERNET, MANŞET, POLEMİK

Twitter’ın yaptığı bilgilendirme mi ikiyüzlülük mü?

Çin radyosunun haberi bu…

Sosyal medya platformu Twitter, resmi devlet temsilcileri, devlete bağlı medya kuruluşları ve bu kurumlarda görev alan üst düzey yetkilileri etiketlemeye başladı. Ancak bu kararını sadece Çin ve Rusya medyası için uyguluyor. CRI, Xinhua ve Sputnik gibi haber kuruluşlarının Twitter profillerinde ve yaptıkları her paylaşımda devlet bağlantılı olduklarını gösteren bir etiket yer alıyor. Bu etikette “… devleti bağlantılı medya” yazıyor.
 
Twitter, bu uygulamanın şu anda sadece Birleşmiş Milletler Güvenlik Konseyi’nin daimi üyeleri olan ABD, Birleşik Krallık, Çin, Fransa ve Rusya’ya ait hesaplarda uygulanacağını bildirdi. Devlete bağlı haber kuruluşlarının yanı sıra bu kurumlarda çalışan editör ve diğer üst düzey gazetecilerin de hesaplarının etiketlenebileceğini belirtildi.
 
Ancak bu karar tam bir çifte standart örneği olarak uygulanmaya başlandı. Çünkü Twitter, “devletlerin finanse ettiği ancak editoryal bağımsızlığa sahip olan” kuruluşları etiketlemeyeceğini ilan etti. Bu karara göre ABD’li NPR ve Britanyalı BBC gibi kurumlara ait hesapları etiketlemiyor. Bir başka deyişle Twitter, Rusya ve Çin devlet medyası ile bağlantılı sitelere bilgilendirme işareti koyarken aynısını ABD, Fransa ve İngiltere’deki devlet medya kuruluşlarına ‘editoryal bağımsızlığa’ sahip oldukları gerekçesiyle uygulamıyor. Ancak Twitter’ın kimin bağımsız kimin olmadığına nasıl karar verdiği, hangi kriterleri göz önüne aldığı, medya bağımsızlığı alanında uzman hangi kurumlardan görüş istediği bilinmiyor.
 
Öte yandan Twitter, etiketlenen kurum ve kişilerin tweetlerini önermeyecek veya öne çıkarmayacak. Basın kuruluşlarının yanı sıra devlet sözcüleri ve bakanlar gibi üst düzey devlet yetkililerinin de hesaplarında etiketler yer alacak.

Comments are closed.