Kategoriler
ANKARA MANŞET POLEMİK

Digiturk nereye ve kime gitti?

Günün son saatlerinde Digiturk’un beIN Media Group tarafından satın alındığı haberi ekranlara düştü. Konuyla ilgili ilk hızlı araştırma sonuçlarını sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabii ki TKNLJ formatında:

  • beIN Media Group dediğimiz şey aslında spor yayınları yapan bir kanal. Yani öyle filmle, haberle, erotik film kanallarıyla filan işi yok. En temel işi spor yayınları
  • Biz onu böyle Media Group ismiyle tanıyaduralım aslında bildiğiniz Al Jazeera yani Türkçe okunuşuyla El Cezire yapısı. Dükkan tamamen Katar sermayesine ait.
  • “Katar sermayesi de kim” diye soracak olanlar için… Nasser Al-Khelaifi dile Katarlı bir iş adamı. 1973 doğumlu. Eski tenisçi diye geçiyor ama konuyla ilgili veri bulamadımKatar Davis Cup takımında güzel sonuçlar almış. Hiçbir turnuvada birinci turu geçememiş. Öyle bir tenisçi yani
  • Paris Saint Germain’in de sahibi ve (tabii ki) yöneticisi. İbrahimoviç’i takıma kazandırırken 180 milyon doların üstünde para harcadı ama takım hiçbir şey olmadı… Ama Khelaifi, Katar’a bakan oldu.
  • Avusturalya, Kanada, Arabistan ve İspanya’da alt şirketleri var. Türkiye bu coğrafik yayılmaya tam olarak uyuyor.
  • Katar Emiri’nin yakını. Emir Türkiye Cumhurbaşkanı’nın yakını. Digiturk TMSF’nin kontrolünde. TMSF bağımsız değil hükümete bağlı… Öyle gider bu hikaye…

Günün birinde Erdoğan Katar emirine, Katar emiri Khelaifi’ye, Khelaifi şirketin yayın müdürüne mesela “Halk TV’yi kaldırsana” derse ne olur sizce?